VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automechanik z Jirkova si postavil super závodní auto

Jirkov /FOTO/ - Jakub Fischer z Jirkova před lety začal se závody do vrchu. Vyzkoušel řadu aut, ale žádné mu nevyhovovalo, tak si doma v garáži na koleně udělal svoje vlastní. Trvalo mu to čtyři roky, nyní už s ním jezdí a má za sebou první závody. Jak jinak než vítězné.

9.2.2017
SDÍLEJ:

Jakub Fischer u svého závodního speciálu, který si sám v dílně sestavil.Foto: Miroslav Rada

Sídliště Nové Ervěnice je zapsané v povědomí lidí jako problémová lokalita a právě tady žije nenápadný třicetiletý automechanik, který zcela propadl motorismu.

Láska k motorům přivedla Jakuba Fischera k automobilovým závodům. Postupem času vyzkoušel několik cestovních vozů sériové výroby, které si přestavěl a jezdil s nimi závody do vrchu. Většina z nich však nepřežila řadu havárií a protože s žádným z nich nebyl spokojený, tak se rozhodl, že si postaví auto podle svých představ.

Design? Raději funkčnost

Kdo by čekal elegantní vůz s kapotou jako z dílny italských designérů, bude zřejmě zklamaný. Na první pohled člověk dokonce nabude dojmu, že auto není ještě dodělané. Fischerovi šlo o závodní vůz, se kterým by měl šanci si skvěle zajezdit a třeba vyhrát nějaký závod. „Bylo to jednoduché rozhodování, věděl jsem, co od auta očekávám. Protože se živím jako automechanik, sáhl jsem z devadesáti procent po vyzkoušených sériových dílech," směje se automechanik.

Do díla se dal před čtyřmi roky. V garáži na sídlišti si uklidil a začal skládat díl za dílem. „Rozhodl jsem se pro auto koncepce s motorem uprostřed. To znamená řidič, motor, převodovka," vysvětluje Fischer.

Chtěl postavit vůz, který by byl co nejlehčí a i když původně uvažoval o tom, že bude jen pro jednu osobu, nakonec svůj záměr přehodnotil a rozhodl se pro sedačky dvě. „Uvědomil jsem si, že bych nemohl nikoho svézt. A to by byla škoda," zdůvodnil změnu rozhodnutí automechanik. Většinu dílů použil od Volkswagenu. „Je to v podstatě stejné auto jako Škoda Superb, Volkswagen Passat, nebo Audi A4," upřesnil. Díky odlehčené konstrukci a absenci karoserie se dostal s váhou vozu na sedm set kilogramů.

Benzínová 1,8 s turbem

„Díly jsou stavěné na větší zatížení, takže jsem tím prodloužil jejich životnost," řekl Fischer, který se rozhodl pro benzínový motor o obsahu 1,8 litru s turbem a pětistupňovou převodovku. Motor má výkon 110 kW (150 koní), ale má lehkou softwarovou úpravu, která zvedla výkon o dalších 30 koní. Díky lehké váze a výkonu auto dokáže zrychlit z nuly na stovku za pět vteřin," konstatuje spokojeně konstruktér - amatér.

Vůz o velikosti Fordu Fiesta si už několikrát vyzkoušel na závodech a je s ním celkem spokojený.

Autor: Jaroslav Průša

9.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavla Majorová (uprostřed), druhá skončila Barbora Poštová (vlevo), třetí Soňa Kudová.
23

Nedělní závod kočárků v Mostě vyhrála maminka Pavla Majorová

Mostecké šlápoty, registrace.
21

V Mostě začala turistická sezóna pochodem Mostecké šlápoty

Vítáme vás na světě! Nově narozená miminka v okrese Most

Okres Most - Podívejte se na čerstvě narozené nové občánky z našeho okresu. Rodičům blahopřejeme!

Kadaň zkouší to nejlepší: zapsat klášter do UNESCO

Kadaň – Už zařazení Františkánského kláštera na národní indikativní seznam by byl úspěch.

Terapeutka Lenka Hlavičková: Hra v písku pomáhá odhalit trápení pomocí figurek

Ústí nad Labem /ROZHOVOR/ - Někdy je potřeba obrátit se na odborníka. Zvláště pokud se potýkáme s obtížemi s naším zdravím. Nejinak tomu je v otázce problémů s duševním zdravím, ani tady žádná improvizace nepomůže. Naštěstí v Ústí nad Labem je i na tyto oblasti života připravena řada špičkových specialistů.

Nabourala do stromu. Řidičku transportoval vrtulník do ústecké nemocnice

Braňany - Vrtulník letecké záchranné služby zasahoval v sobotu dopoledne v Braňanech u zraněné řidičky osobního automobilu, která dosud z neznámých příčin vylétla s vozem z vozovky a nabourala do stromu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies