VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automechanik z Jirkova si postavil super závodní auto

Jirkov /FOTO/ - Jakub Fischer z Jirkova před lety začal se závody do vrchu. Vyzkoušel řadu aut, ale žádné mu nevyhovovalo, tak si doma v garáži na koleně udělal svoje vlastní. Trvalo mu to čtyři roky, nyní už s ním jezdí a má za sebou první závody. Jak jinak než vítězné.

9.2.2017
SDÍLEJ:

Jakub Fischer u svého závodního speciálu, který si sám v dílně sestavil.Foto: Miroslav Rada

Sídliště Nové Ervěnice je zapsané v povědomí lidí jako problémová lokalita a právě tady žije nenápadný třicetiletý automechanik, který zcela propadl motorismu.

Láska k motorům přivedla Jakuba Fischera k automobilovým závodům. Postupem času vyzkoušel několik cestovních vozů sériové výroby, které si přestavěl a jezdil s nimi závody do vrchu. Většina z nich však nepřežila řadu havárií a protože s žádným z nich nebyl spokojený, tak se rozhodl, že si postaví auto podle svých představ.

Design? Raději funkčnost

Kdo by čekal elegantní vůz s kapotou jako z dílny italských designérů, bude zřejmě zklamaný. Na první pohled člověk dokonce nabude dojmu, že auto není ještě dodělané. Fischerovi šlo o závodní vůz, se kterým by měl šanci si skvěle zajezdit a třeba vyhrát nějaký závod. „Bylo to jednoduché rozhodování, věděl jsem, co od auta očekávám. Protože se živím jako automechanik, sáhl jsem z devadesáti procent po vyzkoušených sériových dílech," směje se automechanik.

Do díla se dal před čtyřmi roky. V garáži na sídlišti si uklidil a začal skládat díl za dílem. „Rozhodl jsem se pro auto koncepce s motorem uprostřed. To znamená řidič, motor, převodovka," vysvětluje Fischer.

Chtěl postavit vůz, který by byl co nejlehčí a i když původně uvažoval o tom, že bude jen pro jednu osobu, nakonec svůj záměr přehodnotil a rozhodl se pro sedačky dvě. „Uvědomil jsem si, že bych nemohl nikoho svézt. A to by byla škoda," zdůvodnil změnu rozhodnutí automechanik. Většinu dílů použil od Volkswagenu. „Je to v podstatě stejné auto jako Škoda Superb, Volkswagen Passat, nebo Audi A4," upřesnil. Díky odlehčené konstrukci a absenci karoserie se dostal s váhou vozu na sedm set kilogramů.

Benzínová 1,8 s turbem

„Díly jsou stavěné na větší zatížení, takže jsem tím prodloužil jejich životnost," řekl Fischer, který se rozhodl pro benzínový motor o obsahu 1,8 litru s turbem a pětistupňovou převodovku. Motor má výkon 110 kW (150 koní), ale má lehkou softwarovou úpravu, která zvedla výkon o dalších 30 koní. Díky lehké váze a výkonu auto dokáže zrychlit z nuly na stovku za pět vteřin," konstatuje spokojeně konstruktér - amatér.

Vůz o velikosti Fordu Fiesta si už několikrát vyzkoušel na závodech a je s ním celkem spokojený.

Autor: Jaroslav Průša

9.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dýňová polévka
AKTUALIZOVÁNO

Víte si rady s dýní? Pošlete nám svůj nejlepší recept!

Most (v zeleném) hraje na hřišti mistrovského Brna.

V neděli hraje Most na hřišti úřadujícího mistra

Řidiči a chodci dostali pokuty, policie je sledovala v Mostě a okolí

Most - Několik řidičů jelo moc rychle, další bez pásů, dokonce pět aut bylo ve špatném technickém stavu.

Mostecká hvězdárna se mimořádně otevře pro veřejnost kvůli oslavě vědy

Most - Unikátní dalekohled je více než sto let starý. Dokonce starší než věž hvězdárny.

Knižní tipy nejen na víkend

Kniha se hodí jako správný doplněk ke každé příležitosti. Přinášíme Vám vybrané knižní tipy, na své si přijdou nejen příznivci žánru thrilleru, hororu, ale také mladí čtenáři a ženy.  

Zlín? Je pořád zakletý, Litvínov tam opět prohrál

Zlín – Ne, ne a ne. Zlínský zimní stadion Luďka Čajky je pro litvínovského hokejisty zakletý. Jinak si to vysvětlit nejde. Verva dokázala ve Zlíně srovnat na 2:2 v 57. minutě díky Lukešovi, ale domácí Berani dali rozhodující gól přesně 38 vteřin před závěrečnou sirénou. Zlín srazil Litvínov 3:2. Severočeši tak natáhli šňůru neúspěchů ve Zlíně na patnáct zápasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení