VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Automechanik z Jirkova si postavil super závodní auto

Jirkov /FOTO/ - Jakub Fischer z Jirkova před lety začal se závody do vrchu. Vyzkoušel řadu aut, ale žádné mu nevyhovovalo, tak si doma v garáži na koleně udělal svoje vlastní. Trvalo mu to čtyři roky, nyní už s ním jezdí a má za sebou první závody. Jak jinak než vítězné.

9.2.2017
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Jakub Fischer u svého závodního speciálu, který si sám v dílně sestavil.Foto: Miroslav Rada

Sídliště Nové Ervěnice je zapsané v povědomí lidí jako problémová lokalita a právě tady žije nenápadný třicetiletý automechanik, který zcela propadl motorismu.

Láska k motorům přivedla Jakuba Fischera k automobilovým závodům. Postupem času vyzkoušel několik cestovních vozů sériové výroby, které si přestavěl a jezdil s nimi závody do vrchu. Většina z nich však nepřežila řadu havárií a protože s žádným z nich nebyl spokojený, tak se rozhodl, že si postaví auto podle svých představ.

Design? Raději funkčnost

Kdo by čekal elegantní vůz s kapotou jako z dílny italských designérů, bude zřejmě zklamaný. Na první pohled člověk dokonce nabude dojmu, že auto není ještě dodělané. Fischerovi šlo o závodní vůz, se kterým by měl šanci si skvěle zajezdit a třeba vyhrát nějaký závod. „Bylo to jednoduché rozhodování, věděl jsem, co od auta očekávám. Protože se živím jako automechanik, sáhl jsem z devadesáti procent po vyzkoušených sériových dílech," směje se automechanik.

Do díla se dal před čtyřmi roky. V garáži na sídlišti si uklidil a začal skládat díl za dílem. „Rozhodl jsem se pro auto koncepce s motorem uprostřed. To znamená řidič, motor, převodovka," vysvětluje Fischer.

Chtěl postavit vůz, který by byl co nejlehčí a i když původně uvažoval o tom, že bude jen pro jednu osobu, nakonec svůj záměr přehodnotil a rozhodl se pro sedačky dvě. „Uvědomil jsem si, že bych nemohl nikoho svézt. A to by byla škoda," zdůvodnil změnu rozhodnutí automechanik. Většinu dílů použil od Volkswagenu. „Je to v podstatě stejné auto jako Škoda Superb, Volkswagen Passat, nebo Audi A4," upřesnil. Díky odlehčené konstrukci a absenci karoserie se dostal s váhou vozu na sedm set kilogramů.

Benzínová 1,8 s turbem

„Díly jsou stavěné na větší zatížení, takže jsem tím prodloužil jejich životnost," řekl Fischer, který se rozhodl pro benzínový motor o obsahu 1,8 litru s turbem a pětistupňovou převodovku. Motor má výkon 110 kW (150 koní), ale má lehkou softwarovou úpravu, která zvedla výkon o dalších 30 koní. Díky lehké váze a výkonu auto dokáže zrychlit z nuly na stovku za pět vteřin," konstatuje spokojeně konstruktér - amatér.

Vůz o velikosti Fordu Fiesta si už několikrát vyzkoušel na závodech a je s ním celkem spokojený.

Autor: Jaroslav Průša

9.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Farmář Radoslav Malarik z Drmal s okatou krávou Filoménou
9

Mléko a vejce ze dvora by šly na dračku, biofarmářů je ale málo

Pavel Jíra nastoupil za Souš v přípravě. A ve svých 48 letech rozhodně nezklamal.

Za Souš musel nastoupit i správce hřiště! A připsal si první gól za divizní tým

Severočeské doly prodaly za leden o 30 procent víc uhlí

Mostecko - Hnědého tříděného uhlí pro domácnosti se v lednu prodalo rekordních 110 tisíc tun.

Policisté na Mostecku potrestali řadu řidičů

Mostecko - Kontroly se zaměřily hlavně na nákladní vozy a autobusy a také dodržování předepsané rychlosti. 35 šoférů si nohu na plynu nepohlídalo.

Návštěvy v nemocnici už nejsou omezeny kvůli chřipce

Most - Zákaz návštěv platil ve zdravotnickém zařízení více než měsíc.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies