Potvrzuje to například tisková mluvčí Tesca Eva Karasová. „Zákazníkům nabízíme různé akční nabídky, které potrvají v průběhu celého léta. Slevy dosahují až 75 procent a týkají se jak oděvů, tak sezónního zboží. Z oděvů je největší zájem jak v pánském, dámském a dětském oblečení o trička, šortky, tílka nebo plavky.“

Nejvýrazněji zlevňují své zboží obvykle obchody s oblečením. Například C&A Moda nyní nabízí zboží s padesáti- až sedmdesátiprocentní slevou. „Další fáze slev přijde v srpnu, výše slevy pětasedmdesát procent bude strop,“ uvedl Aleš Ondroušek, ředitel jedné z poboček C&A.

To, že se obchody přetahují o lepší ceny, těší samotné zákazníky. „Letní slevy se snažím využívat hodně. Ale není to tak, že bych čekala celý rok, až začnou letní slevy. Prostě se dá během léta koupit spousta věcí výhodněji,“ uvedla třeba Veronika Farníková.

Obchodní řetězce kvůli hospodářské krizi a nižší ochotě Čechů utrácet už loni výrazně zvýšily počet i rozsah akčních nabídek zboží. Odborníci upozorňují podle ČTK na to, že se tak prodejci dostali do vlastní pasti. Lidé se totiž naučili střídat prodejny podle výhodné cenové nabídky.

„Český zákazník je rozmlsaný a zvykl si na to, že slevy jsou výrazné. Jakmile nejsou dvojciferné, tak na nabídku vůbec nereaguje,“ uvedl pro ČTK analytik Tomáš Drtina ze společnosti Incoma GfK. Slevové nabídky jsou podle něj sice nyní hlavním motorem obratu, ale mají smrtící dopad na marže, zákaznickou důvěru a loajalitu i budoucí nákupní chování. „Zákazníci se díky řetězcům naučili nenakupovat normálně, ale čekají s nákupem na akci,“ podotkl.

Markéta Prosová