Ve skupině A1 zvítězil Jiří Mika s Citroenem SAXO VTS, a i když se mu snažil Petr Zelenka s nově zbarveným Suzuki Swift konkurovat, tak závod nakonec nedokončil. Skupinu A2 vyhrál Petr Morávek s Octavií DTM, před Vítem Martinovským a Tomášem Honcem s Hondami TypeR. Nováček Jaroslav Zach ze stáje Effective s Alfou Romeo 147 nakonec do závodu neodstartoval. Skupinu A3 opanovali němečtí piloti, neúspěšnější z nich byl Walter Forster s BMW M3, před Uwe Schäferem na BMW M3 a André Maškem s BMW 130i. Ve skupině A4 zvítězil Martin Šípek s BMW M3 GTR, před dalším BMW M3 Olafa Hauesnera z Německa a Nico Dauererem na Seatu Leon. Skupiny A5 a A7 měli jen po jednom jezdci, takže vítězili Miloš Merta se Subaru Impreza STi a Josef Dauerer z Německa na VW Scirocco.

Skupinu A8 vyhrál Vít Smejkal se Škodou Octavia, před Petrem Krejsou na Lotusu Elise a Petrem Suchomelem na Renaultu Megane Trophy. Nejsilnější auta v A9 vyhrál Michael Oliver z Rakouska na Porsche GT3 Cup, před stejným strojem Poláka Dominika K. Majkutewicze. Ultima GTR Lukáše Urbana cíl bohužel nespatřila. Stáj Mičánek Motorsport na prvním závodu chyběla a bude se zřejmě účastnit jiného seriálu.

Skupina B sériových cestovních vozů přilákala na start nováčky ve startovním poli. Zaujal start Jaguaru X type Tomáše Ferčáka. V B1 nedokončil závod Luboš Sázava. B2 vyhrál Miroslav Beer se Subaru, když jeho konkurenti Jiří a Pavel Zeman nakonec závod nejeli. V B3 dominovala stálice na závodech Carboniacupu Tomáš Beneš s Alfou Romeo, před Zdeňkem Čurdou na BMW 330 a Tomášem Ferčákem s již zmiňovaným Jaguarem. V B4 zvítězil Tomáš Honz na VW Scirocco, před Martinem Hanzlem na Hondě Civic a nováčkem Radkem Zimmerem na Lotusu Exige. Nejsilnější vozy skupiny B5 ovládl Boleslav Wazsek s Corvette ZR01, před Janem Strnadem s Mazdou MX5.

Céčka, neboli prototypy a jejich odvozené konstrukce přijely do Mostu v hojném počtu a zejména zahraniční konkurence byla cítit. Vůbec nejrychlejší prototypy značek Performer, či Pacemaker přivezli právě zahraniční účastníci. V C1 zajel nejlépe Peter Elkmann z Německa na Performeru, před konstruktérem Gottfriedem Hatzem z Rakouska na Pacemakeru PMP1 a Hanno Lichtschlagem na dalším Pacemakeru. V C2 byl nejúspěšnějším Wolfgang Maurer z Rakouska na Caterhamu, když další konkurence A.Krammer ani V.Heinke do cíle nedojeli. C3 zvítězil Michal Rejman, před Jakubem Kirchnerem a Markem Bláhou, v C4 zajel vítězně Bernhard Kranzmüller z Rakouska na Caterhamu, před Martinem Křečkem a Alexandrem Tietjem z Německa. Ve skupině C5 pak vyhrál Jan Mareček, který přesedl z Nissanu GTR do KTM X-bow, před Radimem Havlíkem a Dominikem Jechem na Arielu Atom.

Skupina D formulových monopostů přivítala celkem různorodé pole, kterému celkově kraloval Jan Rieger s Glorií C8F. Ten vyhrál jak v D1, tak i celkově. V D1 vyhrál před Němcem Andreasem Stamannem s formulí. Ve čtrnáctistovkách s automobilovými motory D2 dominoval Pavel Langer s Autolou, tedy vlastní konstrukcí, před Kay Hähnerem s Estonií 21 a Miroslavem Petkovem z Bulharska s Tomisem 02. V šestnáctistovkách D3 dominoval Němec Heiko Werner s Estonií 25, před jeho krajankou Jeanette Siegert na MT 77. Mezi dvoulitry D4 se sešlo celkem 6 aut. Přivítali jsme navrátilce Filipa Zelenského, který Dallaru Mugen Honda 394 F3 vyměnil za novější Dallaru F308 a po dvou letech se vrátil na závodní dráhu. Nakonec mu jeho snažení stačilo na druhé místo v D4, když ho prozatím pojel Václav Laušmann s formulí Renault 2,0. Třetí skončil Němec Günter Weiss na formel Renault 2,0 a Slovák Nižňanský s Oplem Lotus skončil pátý. Trochu v cíli chyběl Boris Machulda, který vystřídal Vladimíra Netušila ve vítězném Effective Racing.

Partnerem a garantem se stala pro mostecký závod firma Hankook, tedy značka vyrábějící nejen závodní pneumatiky, která mimochodem letos sponzoruje pohár pro jezdce, kteří ovšem celou sezónu musí závodit na jejich gumách.

V květnu se jezdci Carboniacupu vydají do Maďarska na Pannoniaring, tak budeme držet palce do soubojů na zahraniční trati.

Vláďa Rožánek