Po ranních zahřívacích trénincích se areál rozdrnčel zvukem historických cestovních a formulových aut. Mezi „plecháči" série ADAC Tourenwagen Historic Cup HAIGO rachotily staré Lady, polské Maluchy, také jeden Trabant… Zkrátka záležitost pro pamětníky.

Ovšem jakkoli jde o starší auta i piloty, bojovalo se zostra. Stejně jako v sobotu. Deset kol nejlépe zvládl Němec Dieter Hoffmann s Ladou Samarou. Druhý závod stejného šampionátu patřil formulím Easter a Mondial. Jakkoli jde o monoposty převážně z 80. Let, fanoušci si pohled na ně užívali.

Hlavně nad retardérem. Nejen pro četná předjíždění a smyky, ale také byli svědky začínajícího požáru Estonie 21 Němce DieteraJense Maika. Mimochodem tato Estonia ve své době vyvolala velký rozruch, protože její konstruktéři se inspirovali Colinem Chapmanem a jeho Lotusy F1.

European R Cup , čili mistrovství malých sportovních prototypů Radical, dozrál.

Sobotní i nedělní jízda pilotů mnoha zemí to jen potvrdila. Těsné souboje i strkanice, spidery často překrásně zbarvené, skutečná pastva pro oči. V neděli se radoval nejvíce Brit James Abbott. V sobotu dlouho vedl, ale nakonec těsně prohrál s českým tandemem Josef Koller, Ondřej Navrátil, druhý den si úspěch nechal pro sebe.

Asi jediným slabším závodem dne byl Sprint Divize 4 do 2000 ccm. Startovalo totiž jen osm aut. Zato další Sprint „déčtyřky" nad dva litry byl lahůdkovým zbožím.

Speciály DTM a Grand Turismo byly nejpoutavější technikou víkendu a s řadou velmi rychlých jezdců si zasloužily potlesk diváků. Celkově zvítězil Tomáš Kostka s Audi A4 DTM týmu BRT, druhý dojel jeho stájový druh Michal Matějovský. Třetí byl nejlepší cizinec, Polák Max Stanco s Ferrari 430 GT3.

Zlato v hodnocení do 3500 ccm zopakoval po páteční výhře Martin Matzke s neuvěřitelně upraveným BMW M3 Teamu Purum Sport. Vedle suverénní výhry skončil absolutně šestý.

Formulové bitvy Divize 3 a 2 a stejně jako v sobotu světu ukázaly, že Česko má dva nové výjimečné talenty na scéně monopostů. Ve slabší „détrojce" exceloval Petr Fulín mladší z Plasů, když dojel druhý a v D2 zazářila pražská pilotka Gabriela Jílková. S formulí Renault 2.0 připravenou týmem Josefa Křenka byla celkově šestá, ovládla svou kategorii a nechala za sebou všechny zbylé formule Renault i několik formulí 3. „O jejím talentu není pochyb. Jela skutečně výborně," řekl na adresu sedmnáctileté „závodničky" Václav Lím, dřívější legendární československý pilot formule Easter.

Martin Straka