Smrtelných nehod a nehod s těžkými následky je, proti stejnému období roku 2014, letos méně.

Slušná procenta

Nejsou ještě zcela přesně přepočtena všechna data o nehodách na severu Čech. Ale již dnes můžeme hovořit o tendenci v nehodách v poměru proti minulému roku. V porovnání s minulým rokem do konce května v Libereckém kraji byl počet:

úmrtí - 80 %
těžká zranění - 12 %
lehká zranění + 2 %,

podobně také v Ústeckém kraji:

úmrtí - 50 %
těžká zranění - 13 %
lehká zranění - 3 %.

Samozřejmě, naprostá většina nehod byla ve znamení řidičů osobních automobilů, naopak nejméně bylo karambolů, při kterých se zúčastnily tramvaje nebo vlaky.

Při nehodách utrpělo zranění v Libereckém kraji na 50 cyklistů a v Ústeckém kraji též.

Smrt motocyklistů

Bohužel, ačkoliv jsou statistiky následků dopravních nehod poměrně příznivé, v předběžných statistikách se dočteme, že v Ústeckém kraji zemřeli čtyři řidiči osobních vozů, tři chodci, jeden cyklista a také dva motorkáři.

Pro motorkáře začala sezóna. Proto vzrůstá významně nebezpečí jejich těžkých nehod. Podle vedoucího dopravní policie ústeckého kraje Jiřího Ušáka, řidiči motocyklů zbytečně neriskují, protože vědí, že při nehodě jsou více ohroženi než řidiči automobilů.

K první květnové tragické nehodě motorkáře došlo 3. května. Při nehodě v Roudnici nad Labem odpoledne zahynul motocyklista, jenž zřejmě nezvládl řízení. Nehoda se stala nedaleko letiště v Roudnici nad Labem.

„Muž na místě zraněním podlehl," uvedla policejní mluvčí Šárka Poláčková.

K dalšímu úmrtí došlo 30. května. Motocyklista zemřel v podvečer po střetu s autem na křižovatce u vjezdu do obce Chotějovice nedaleko Bíliny na Teplicku.

Řidič osobního vozu mu zřejmě nedal přednost, uvedla Poláčková po prvotním vyšetřování příčiny tragédie.

„Motocyklista jel po hlavní silnici, auto přijíždělo z vedlejší. Motocyklista se pokusil zabránit střetu tím, že položil motorku na zem. Bohužel, doklouzal s ní pod auto," uvedla Poláčková.

Podle předběžných dopravních statistik v Libereckém kraji od ledna do konce května nezemřel žádný řidič motocyklů, ale pět motocyklistů bylo těžce zraněno. V Ústeckém kraji s těžkým zraněním skončilo v té době v nemocnici již osm řidičů motocyklů.