VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Operátory záchranářů zajímá číslo lampy či říční označení

Ústecký kraj - Hasiči mají k dispozici velmi podrobný mapový systém, který je dokáže dovést na požadované místo pomocí nejrůznějších indícií. Záleží však hlavně na oznamovateli krizové události, ten pokud neví přesně, kde se nachází, musí místo co nejpřesněji popsat.

8.4.2013 AKTUALIZOVÁNO 9.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Lubomír Stehlík

Hasiči radí, aby si lidé v takových situacích všímali veškerého možného označení, čísel či názvů. „Ať jsou to označení pouličních lamp, železničních přejezdů, označení mostů, podjezdů, označení silnic nebo říčních kilometrů při sjíždění vodního toku. Při sdělení označení operátor ihned zjistí, kde se dotyčný nachází, a data jsou okamžitě předána jednotce požární ochrany, která byla na místo události vyslána," vysvětlila Ivana Svitáková z generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.

Pro hasiče jsou však nezbytné i další poznatky, co nejpodrobnější. Zářným příkladem je třeba požár hospodářského stavení. Oznamovatel požáru předem správně uvedl, že ve stodole je stádo býků. „ Určitě by nebylo dobré, aby proti zasahujícím hasičům vyběhli rozzuření býci, kteří by se následně rozutekli po celém okolí," doplnila Svitáková.

Operátory tísňových linek zajímají nejen informace o místě, ale i zraněných osobách, vytékajících pohonných hmotách a další údaje. Jsou poté schopni posoudit, kolik mají na místo poslat jednotek, popřípadě nějakou speciální techniku.

Lidé ohlašující událost po telefonu by přístroj po ukončení hovoru neměli někam odložit. Operátoři jim totiž mohou za pár minut zavolat zpět s požadavkem o další informace.

Hasiči v loňském roce přijali na tísňovou linku více než čtyři miliony volání a zasahovali u více jak 100 tisíců událostí. Ústečtí hasiči mají za loňský rok na kontě přes osm tisíc zásahů.

Na internetu je mapových systémů několik, ty pro hasiče se však liší v podrobnosti. Mapový server je vytvořený na míru hasičů, složek integrovaného záchranného systému a krizových štábů. Jeho uživatelé tak mají k dispozici nejrůznější funkce a především celou řadu tematických vrstev využitelných při tvorbě havarijních a krizových plánů nebo při řešení vzniklých mimořádných událostí a krizových situací.

Autor: Pavlína Nevrlá

Už jste někdy volali tísňovou linku?

ano

40 %

ne

60 %

Hlasovalo: 5

Anketa byla ukončena

8.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Dvousložková cena teplo odběratelům nezdražila

Krasobruslařkám z Mostu se opět dařilo.

Tři mostecké krasobruslařky přivezly domů tři úspěchy

Ženy v Mostě cvičily s Hankou Kynychovou

Most - Program měl upozornit na problematiku násilí na ženách. Kromě cvičení se také debatovalo.

FOTO: Leteckou záchranku v Ústeckém kraji zajistí i v březnu společnost DSA

Ústecký kraj - Hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček dnv pondělí obdržel odpověď na dopis od ministra zdravotnictví Miloslava Ludvíka k aktuální situaci v zajištění letecké záchranné služby v Ústeckém kraji.

Mostečan zbil bývalou přítelkyni v jejím bytě

Most - Agresor by si mohl odsedět až tři roky ve vězení.

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

Zavedení elektronické evidence tržeb se od března nevyhnou ani vietnamští obchodníci. Jejich počet se odhaduje na 20 tisíc a jejich tržby podle odhadů mohou mezi maloobchodníky činit až 70 procent. Na konci loňského roku mělo v ČR trvalý pobyt přes 48 tisíc Vietnamců. Na jejich přípravu na zásadní změnu pro způsob obchodování se Deník zeptal vietnamského podnikatele Michala Tunga, který na ni své krajany již několik měsíců připravuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies