VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motorkáři nejsou dárci orgánů, ale normální řidiči

Ústecký kraj - Z deseti tisíc nehod v Ústeckém kraji v roce 2016 se jen 114 týkalo řidičů motocyklů a mopedů. Pro zajímavost: na 100 nehodách se podíleli lidé na jízdních kolech.

20.6.2017
SDÍLEJ:

Dopravní nehoda, ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Od začátku roku zahynuli v Ústeckém kraji na silnici už tři motorkáři. „Nehody způsobily chyby při řízení," uvedl vedoucí ústecké krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Naposledy zemřel motorkář v sobotu 10. června. „Na silnici 2. třídy ve směru Komořany - Litvínov narazil řidič motocyklu při vyhýbání do stojícího auta a ještě do dalšího vozu. Motocyklista na místě zemřel," uvedla Ludmila Světláková z mostecké policie.

ZRADIT MŮŽE I SILNICE

Ušák upozorňuje, že není pravda, že mezi největší hazardéry na silnici patří právě motorkáři. „Dodržují předpisy jako ostatní. Na deset tisíc nehod vyšetřovaných policií v Ústeckém kraji v roce 2016 se jenom 114 týkalo řidičů motocyklů a mopedů. Pro srovnání, 100 osob se podílelo na nehodách na jízdních kolech," zdůraznil Ušák.

Motorkáře může zradit i silnice. „V letním horku může motocykl při ostřejší zatáčce dostat na asfaltu smyk, když se chce řidič rychle vyhnout náhlé překážce," upozorňuje Ušák.

K bezpečnosti motorkářů přispívají také drahé kombinézy a odolné helmy. Nelze šetřit ani na rukavicích a botách.

„Je to nutnost. I když to na první pohled může vypadat divně, když kolem vás v létě jede nabalený motocyklista." Ani barevné kombinézy nejsou znaky marnivosti. Na silnici musí být lidé na motocyklu vidět. „Za zhoršené viditelnosti pomůže i reflexní vesta. Správné nošení helmy může snížit riziko úmrtí o 40 procent," radí Ušák.

BOURAJÍ I NA MOPEDU

Do konce května policie v Ústeckém kraji evidovala také 2 nehody malých mopedů s 1 těžkým a 1 lehkým zraněním. K nehodám došlo v obcích. S malým motocyklem do 50 ccm jsou spojeny 4 nehody s 3 lehkými zraněními. Také v obci. Ale většina motorkářů havaruje v kategorii silnějších motocyklů.

Celorepublikové statistiky za rok 2016 jsou optimistické. Loni zahynulo při nehodách 60 motocyklistů. Oproti roku 2015 tak došlo k rapidnímu poklesu počtu obětí o třetinu. Vlastní vinou zemřelo v ČR 29 jezdců a 31 zemřelo naopak cizím zaviněním.

„Ze statistik vyplývá, že pravděpodobnost úmrtí při nehodě je pro motorkáře 24krát vyšší než pro cestující v autě," upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Dopravní psycholog Jiří Seidlic má stejnou zkušenost s motorkáři jako s řidiči aut. „V chování motorkářů a řidičů aut není rozdíl. V obou případech platí: čím mladší, tím je řidič náchylnější k riskování. Nepřekvapí, že nejvíce vybodovaných řidičů k nám chodí ve věku do 30 let," řekl Seidlic.


Autor: František Roček

20.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Hacker z Mostu vylákal z lidí statisíce korun

Peníze. Ilustrační foto.
15

Minimální mzda se od ledna zvýší na 12 200 korun

Fotbal spojil vesnice: Brandovské ženy porazily sokyně z Nové Vsi

Brandov – Na vesnici se umí bavit. V sobotu 19. srpna vyzvala obec Brandov sousední horskou obec Novou Ves v Horách k fotbalovému utkání brandovských a novoveských žen a mužů.  

49 let po vpádu "spřátelených vojsk". Připomeňte si...

Mostecko - Konec takzvaného Pražského jara byl náhlý a na desítky let uvrhl český národ do područí Sovětského svazu.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Šesté místo mezi profesionály v Indonésii. „Paráda,“ zářil litvínovský triatlet

Bintan (Indonésie) – S minulým devátým místem na Filipínách příliš spokojený nebyl. Teď si to všechno parádně vynahradil. Litvínovský triatlonista Jakub Langhammer vybojoval při dalším Ironmanovi 70,3 na indonéském ostrovu Bintan šesté místo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení