VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Moldaváčka možná zachrání dcera neměckého obra Deutsche Bahn

Most – Firma patřící německé dráze Deutsche Bahn má zájem o provozování trati Most–Moldava. Začíná se opět hovořit o přímém spojení z Mostu do Saska.

22.4.2012 6
SDÍLEJ:

Moldaváček využívají lidé na cestu do práce a z práce a také turisté. Budoucnost trati je ale nejistá.Foto: DENÍK

Horskou železniční trať z Mostu přes Dubí na Moldavu, které už řadu let hrozí zánik, chce provozovat společnost Arriva vlaky. Ta je součástí největšího německého železničního koncernu Deutsche Bahn AG. Její dceřiná firma by obnovila každodenní provoz na trati, která je kulturní památkou, a zmodernizovala by vlaky.

Mosteckému deníku to včera potvrdil Ivan Procházka, generální ředitel Arriva Holding ČR. O termínech se zatím nehovoří. „Jednání je na začátku. Musí se schválit celá řada věcí,“ sdělil. O plánu firmy Arriva, která zajišťuje železniční i autobusovou dopravu v 11 evropských zemích, diskutovali v pondělí zástupci obcí a měst ležících na trati. Sepsali memorandum, které po podepsání starosty pošlou hejtmance a krajským zastupitelům. Ti mají novinku podpořit. „Je to nejzajímavější záměr od doby, co se tratí zabývám,“ řekl organizátor jednání Petr Pípal, starosta Dubí a předseda česko-německé dopravní komise Euroregionu Krušnohoří. Pokud by převzala trať dceřinka německých drah, stoupla by naděje na propojení české a saské železnice, kterou rozdělila 2. světová válka. Na německé straně mezi Holzhau a Moldavou chybí ke spojení osm kilometrů. „Je to reálný projekt, což potvrdila i studie proveditelnosti, ale na realizaci zatím nejsou peníze,“ sdělil Pípal.

Převzetí Moldaváčku renomovanou firmou se líbí i mostecké radnici. „Je to nesmírně zajímavá myšlenka. Pokud by se zdařila, bylo by to jedině dobře,“ sdělila náměstkyně primátora Hana Jeníčková.

„O jednání víme. Jsme tomu nakloněni, bude ale záležet na tom, jak se to vyřeší legislativně,“ řekl Martin Miller, předseda Klubu přátel krušnohorské železnice. Trať na Moldavu provozují České dráhy. S Ústeckým krajem mají smlouvu do roku 2019.

Jeníčková nevylučuje, že soukromá firma by mohla převzít i další regionální trati, třeba Mostem dotovanou Švestkovou dráhu vedoucí do Lovosic. Bude záležet na ekonomických analýzách.

Autor: Martin Vokurka

22.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karel Kubát.

Litvínovský Kubát: Moje výkony? Katastrofa! Nevím, co bude dál

Injekční stříkačky. Ilustrační fotografie.

V popelnici byly lahve plné použitých stříkaček

Most nepovolil autodromu akce, podle firmy je omezení nezákonné

Most – Devět připravovaných akcí magistrát nepovolil, respektive nepřipustil výjimky pro jejich konání. Nová vyhláška může skončit u soudu.

Strážníkům se podařilo najít hned tři hledané osoby

Most - Tři lidé v pátrání se skrývali v Mostě. Mezi nimi i hoch na útěku z výchovného ústavu.

Most začíná používat hnědé popelnice na bioodpad

Most - Lidé najdou ve schránkách informace o nové službě a také datum vývozu nádob.

Dvacet šest omluvenek a výsledek? Mostečané dostali napráskáno

Boskovice – Nasadili pět nováčků, jenže ne proto, že chtěli osvěžit kádr. Vedení výběru Mostu před utkáním devátého kola DRFG Superligy malého fotbalu v Boskovicích posbíralo 26 omluvenek a do hry tak byli připravení také trenér a vedoucí mužstva. V oslabené sestavě Severočeši podlehli Blanensku 2:7.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies