Původní muzikál Funny Girl oplývá skvělým humorem, těšil jsem se proto nejen na to, jak dopadne již páté české nastudování tohoto slavného díla. Ale rovněž na to, jak si v titulní roli životem překypující a sympaticky živelné Fanny Briceové povede zpěvačka Monika Absolonová.

Jiná holka z lidu

Americký muzikál Funny Girl patří mezi ty, které by měl znát každý fanoušek muzikálu. Je vsazen do období těsně před a těsně po první světové válce. Příběh vypovídá o ne tak úplně tradiční holce z lidu, která má už od dětství sen stát se herečkou. Především díky jejímu komediálnímu talentu se jí sen nakonec splní. Navíc u divadla potkává Nicka Arnsteina, hazardního hráče, do kterého se zamiluje a následně se za něj provdává. Arnstein ovšem nechce být závislý jen na příjmech své manželky, a tak se pod tlakem situací rozhodne ke krádeži obligací na Wall Street. Loupež mu nevyjde a on je odsouzen na tři roky do vězení. I přes to, že za ním Fanny skoro každý týden dochází, jejich manželství končí rozvodem.

Režisér Olšovský měl na nastudování inscenace velmi krátkou dobu, a tak nebyl muzikál Funny Girl takovou sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát. Avšak jeho režijní pojetí je svěží, děj, jenž se zprvu zaměřuje na divadelní vzestup hlavní hrdinky, aby se dále přirozeně prolínal s jejím osobním životem, vás ani po vice než dvou a půl hodinách nepřestává bavit. Scény, až na výjimku v podobě pro mě příliš vlezlého amerického patriotismu ve scéně při představení Ra- ta- ta- ta i když samozřejmě chápu kontext doby jsou zábavné. A hlavně scény se starší paní Briceovou a jejími přítelkyněmi mají svérázný nádech a jsou příjemnou změnou.

Funny Show v Ústí

Leden: Sobota 14. 1., 17.00
Únor: Středa 15. 2., 19.00
Březen: Sobota 10. 3., 17.00 / Pondělí 19. 3., 19.00 / Neděle 25. 3., 17.00
Duben: Čtvrtek 12. 4., 19.00 / Středa 18. 4., 19.00 / Pátek 27. 4., 19.00

vstupenky na březen a na duben teprve budou v SDOB v prodeji
www.operabalet.cz

Postava Fanny si vás definitivně získá provedením svatebního čísla, při kterém jí skvěle sekunduje balet i sbor ústeckého Severočeského divadla opery a baletu, kdy jako těhotná nevěsta, v okamžiku změní romantickou scénu v typicky komickou.

Představení pobaví, protože máte pocit, že herci zkrátka své role žijí. Když se Pavel Nečas mění z uhlazeného a sebevědomě vyhlížejícího Nicka Arnsteina v nalomeného muže, který je dohnán k zoufalému činu, věříte mu to. Stejně tak již zmíněným „starším“ dámám jejich nadhled. A s tím jde ruku v ruce výkon Moniky Absolonové. Ta je jako Fanny vtipná a okouzlující půvabem i zpěvem. Láska k divadlu jako takovému z ní je více než patrná a rolí Fanny se baví. Hraje velmi přirozeně, odzbrojujícím způsobem.

Třešničkou na dortu je pak, vedle famózních pěveckých výkonů, roky již prověřená hudba Jule Styna. Nádherné melodie příhodně navozují atmosféru a diváky vtáhnou do děje. Hudba, kterou pod vedením legendárního Arnošta Moulíka ten již dirigoval inscenaci muzikálu Funny Girl v Hudebním divadle v Karlíně, zahrál orchestr ústeckého kamenného divadla s profesionálním přehledem.

Ovace vestoje

Lumír Olšovský jako režisér dokázal v představení, na které i přes cenu vstupenek dorazilo takřka plné divadlo, zpracovat vynikající dílo. Několikaminutové ovace ve stoje po skončení představení toho byly jen důkazem.

Dramaturgická odvaha (dnes již bývalého) ředitele Severočeského divadla opary a baletu Tomáše Šimerdy se opět bohatě vyplatila.

Zpracoval Michal Seitl